lørdag, november 18, 2006

FLICK R - overvejelser

Verdensuret på Berlin Alexanderplatz



Så fik jeg for alvor begyndt på Uploads til FLICK R. God inspiration til at begynde fik jeg i forbindelse med fremlæggelsen af projekter på Pædagogik og Formidling forleden, hvor Mimi Dvorak fortalte om FLICK R.
Som det ses i min RSS feeds liste- kan man bruge dette lænke til at se mine fotografier. Jeg fik hurtigt opbrugt min månedlige gratis kvote på 20 mb, det blev til i alt 20 fotografier på min side. Næste ladning billeder forventes at komme inden 6.december.
FLICK R er derved en af den slags sider, som giver en smag for ydelsen, og så skal der penge på bordet for at få den fulde oplevelse af netstedet. Altså et endnu et hyper-kapitalistisk netsted.
Det fantastiske ved FLICK R er dog muligheden for at tildele emneord til billederne. Det er en stor oplevelse for den indre bibliotekar hos Nymand. Det er også sjovt at søge billeder ved f.eks. ens fornavn, og at man så finder et foto af sig selv på kammeraters FLICK R-konto.
Jeg har i overvejende grad uploadet fotografier fra studieturen til Berlin i efterårsferien, og nogle få familiefotos. Som tidligere nævnt vil der komme flere på, når den nye måned oprinder...

Ingen kommentarer: