søndag, november 05, 2006

Opgavetid - den forsømte tid

Så gik den første uge i november. Ugen der gik er også den første rigtige uge i efterårssemestret, hvor der absolut ingen undervisning var. Ugen blev brugt til en blød start på den lille opgave i Pædagogik og Formidling. Når der skrives "blød start" skyldes det, at min makker Pia i øjeblikket har meget "om ørerne" grundet et sygt barn. Så der skal her lyde et ønske om god bedring!

Den anden opgave i "Formidling af Historie og Kulturarv" er stadig i opstartsfasen. Har besluttet tematikken "Danske frimærkers symbolunivers siden 1960", det er et emne som er meget styret af min interesse for de kære frimærker. Ugen gik på at kategorisere frimærkerne efter en meget simpel systematik. Den oprindelige plan med at lave en access-database er strøget grundet tidsmangel. Når der ikke tælles frimærker op er læsningen i øjeblikket rettet mod Inger Adriansens Nationale symboler i Det Danske Rige 1830-2000. Adriansen har begået et meget klogt værk, som jeg er meget betaget af. Værket har gode referencer til mit lille hjørne, frimærkerne.

Den kommende uge forventes at byde på afslutning af opgaveskrivning på Pædagogik og Formidling-opgaven, og den første vejledningssession på Historie-forløbet.

1 kommentar:

Jenni sagde ...

Hej Torben
Skriver du alene? Nåh, jeg har fundet en anden måde som du-google fan vil til at publicere dine doc. på. Kender du writely? Lige for tiden skriver jeg og Svend nogle doc. samtidigt, i hver vores hjem, ikke så skidt med børn og det hele :-) Prøv det af, hvis du allerede kender det,, så føl dig fri at kalde mig lynjenni